Vår og sommerutstyr fra midten av april

I BUA Iveland kan du låne gratis fritidsutstyr. Vi holder åpent to dager i uka, tirsdag og torsdag mellom kl. 14.00-17.00. Du finner oss på Åkle.

BUA - et nasjonalt nettverk:

BUA-Iveland:

Kommunestyret bevilget kr. 100.000,- til BUA-Iveland i fjor og i år, har gjennom politiske vedtak gitt lovnad om nye 100.000 kroner i 2025. Vi har fått innvilget samme beløp fra Bufdir (Barne, ungdoms- og familie direktoratet).
I tråd med politiske vedtak søker vi en løsning om en satelitt (avdelingskontor) på Vatnestrøm, uten at dette har ført frem ennå.

Det er kjøpt inn langrennski - Klikk for stort bildeDet er kjøpt inn gode langrennski Iveland kommune

Utstyr til alle årstider:

Vinterutstyret vil bli ryddet bort etter påske. Noe vår og sommer utstyr er på plass, og mer vil komme i midten av i april. Vi har bl.a. inne telt, soveposer, hengekøyer m.v.
BUA-Iveland vil være oppgradert med riktig utstyr til riktig årstid. Følg med på våre sider hos bua.no.

Åpningstider:

Tirsdag og torsdag mellom kl. 14.00-17.00. Det er ikke mulig å reservere utstyr. Førstemann til mølla gjelder her.

Registrer deg som låner:

For å kunne låne man være registrert kunde. Dette gjøres på bua.no, og låneren MÅ være minst 18 år. Det er mulig å legge til medlånere (sine barn). Vi forholder oss til nasjonale lånevilkår.
Lån av utstyr vil i utgangspunktet være inntil sju dager. Dersom utstyr leveres inn for sent får man første gang en advarsel. Skjer det for andre gang kan man bli blokkert.

Veien videre:

Det har vært økt aktivitet de siste månedene, noe som er gledelig. Vi ønsker likevel at enda flere benytter tilbudet og kommer innom for å låne gratis fritidsutstyr. Alt ligger til rette for at dette skal bli en populær ordning. Utstyr som leies ut skal holde god standard og med et låne intervall på inntil sju dager, vil mange kunne få glede av utstyret.

Det er opprettet en egen arbeidsgruppe bestående av ansatte i skole, barnehage, ungdomsarbeidere og idrettslaget - med kulturleder Finn Terje Uberg som kontaktperson.

Følg BUA-Iveland på facebook