Reguleringsplan for Viltgården vedtatt

Reguleringsplanen for Viltgården ble vedtatt av kommunestyret torsdag 13. juni. Berørte parter har mulighet til å klage innen tre uker.

Parkering ved Viltgården, Elgsafari - Klikk for stort bildeParkering ved Viltgården, Elgsafari Privat

Reguleringsplanen:

Formålet med planen er å lage et område hvor folk kan se elger og utvikle Viltgården til en turistattraksjon med naturopplevelser. Videre planlegges det å bygge en parkeringsplass i utkanten av området for å unngå for mye biltrafikk inne i selve området. Det er også ønskelig å lage parkeringsplasser for bobiler som kan brukes på kvelds- og nattestid som en del av opplevelsene.

Kommunestyrets behandling:

Du kan lese saksdokumentene og protokoll fra møte via denne linken (sak 74/2024).

Klagerett:

Kommunestyret sitt vedtak kan klages på av de som er direkte berørt eller har en gyldig grunn til å klage. Klagen bør være kort, tydelig og forklare hvorfor du klager. Du har 3 uker på å sende inn klagen etter at avgjørelsen er kunngjort.

En eventuell klage kan sendes inn via dette skjemaet

Klagen kan også sendes på epost til post@iveland.kommune.no. Klagen kan også sendes som brev til Iveland kommune, Frikstadveien 20, 4724 Iveland.

Vær klar over at klagen din kan bli offentlig tilgjengelig i henhold til offentlighetsloven og arkivlovgivningen.

Hvis kommunen ikke endrer vedtaket etter klagen din, sender vi klagen videre til Statsforvalteren i Agder, som vil ta den endelige avgjørelsen.