Pengedryss til BUA-Iveland

Sparebanken Sør har gjennom Sør-fondet, tildelt gir 5 millioner kroner til BUA.  Vår lokale BUA avdeling er tildelt kr. 109.000,-. Dette er vi veldig takknemlig for!

Pengegave til 28 BUA avdelinger:

Sparebanken Sør er 200 år i år, og som en del av jubileet gir banken flere større gaver gjennom året.

Vi er stolte over å kunne bidra til gode lokalsamfunn der banken gjennom mange år har hatt en en nær tilknytning, og spesielt til det flotte arbeidet BUA utfører. BUA sitt arbeid bygger opp under det vi er opptatt av, nemlig bærekraftig vekst og utvikling i regionen, sier Steinar Larsen, banksjef i Sparebanken Sør avd Vennesla.

Sparebanken Sør har gjennom Sør-fondet tildelt regionens BUA avdelinger 5 millioner kroner. BUA-Iveland ble tildelt 109.000 kr. På bildet ser vi f.v rådgiver og BUA ansvarlig i Iveland kommune, Finn Terje Uberg og banksjef i Sparebanken Sør avd Vennesla, Steinar Larsen - Klikk for stort bildeSparebanken Sør har gjennom Sør-fondet tildelt regionens BUA avdelinger 5 millioner kroner. BUA-Iveland ble tildelt 109.000 kr. På bildet ser vi f.v rådgiver og BUA ansvarlig i Iveland kommune, Finn Terje Uberg og banksjef i Sparebanken Sør avd Vennesla, Steinar Larsen

Hva brukes pengene til:

Den enkelte BUA avdeling kan selv bestemme hva pengene skal brukes til innenfor sitt mandat. I Iveland vil det meste bli brukt på utstyr, men vi må også se nærmere på åpningstidene utover høsten og vinteren. Det er viktig for oss at brukerne når oss på en enkel måte.

Rådgiver Finn Terje Uberg, som er ansvarlig for BUA Iveland er veldig takknemlig for denne gaven, og kan bekrefte at pengene kommer godt med!

Enkelt, gratis og bærkraftig!

BUA er et nettverk av utstyrssentraler der alle kan låne sport- og friluftsutstyr over hele landet – helt gratis!

Med utstyr fra BUA er det enkelt for alle å prøve flere og mer varierte aktiviteter. Hos oss finnes utstyr for hele året til ski, sykkel, fotball, aking frisbeegolf, telttur og mye annen aktivitet for både store og små. På denne måten ønsker vi å bidra til sosial inkludering og lavere forbruk.

BUA har i dag 265 avdelinger i Norge, der 28 av disse ligger i det geografiske nedslagsfeltet til Sparebanken Sør. .

Det er enkelt, gratis og bærekraftig!

Les mer om BUA  og BUA Iveland

Sør fondet