Kulturstipend til Jesper Vasvik

17 år gamle Jesper fikk en ørret med flue som ni åring. Siden da har ingenting holdt han igjen.

Hektet på sportsfiske:

Det er tjenesteutvalget som bestemmer hvem som skal tildeles kulturstipend i Iveland kommune. I år ble beslutningen tatt 15. november og valget falt på Jesper Vasvik (17) fra Skisland.

Et stort øyeblikk i Jesper sitt liv - Klikk for stort bildeEt stort øyeblikk i Jesper sitt liv Privat

Jesper begynte med fiske i en alder av to år, og har siden aldri sluttet. Interessen for fluefiske / casting startet opp da han var omlag åtte år. Det "tok helt av" da han fikk sin første ørret med flue på en fjelltur året etter. Dette har siden bare “ballet på seg”.  Kastetrening i Kristiansand, gode innspill og veiledning hos Grønberg sport, og høsten 2023 måtte det bare bli sportsfiskelandslinja i Grong i Nord Trøndelag!
Jesper Vasvik har en drøm om å kunne leve av sportsfiske og casting og være guide i norske fiske-elver. Dette beskrev han også for noen år siden i en stil oppgave på ungdomsskolen der temaet var å beskrive sin drøm.

Et talent innenfor sin idrett:

Jesper drømmer i første omgang om å bli junior norgesmester, og på sikt å etablere seg i norgeseliten i casting.

Tjenesteutvalget synes søknaden var så spennende og god at Jesper Vasvik fortjener årets kulturstipend på kr. 8.000,-.
Utdelingen fant sted under førjulsmoro i Ivelandshallen søndag 3. desember.